• Hendrik Martens
  • 24 september 2020

10 tips om te evolueren naar een digitaal vastgoedkantoor

Makelaars moeten steeds op hun hoede zijn. De huidige pandemie heeft heel wat teweeggebracht in de vastgoedmarkt. Gelukkig zijn makelaars veerkrachtig, staan ze open voor innovatie en willen ze gedijen in het nieuwe normaal.

De shift van een traditioneel vastgoedkantoor naar een digitaal vastgoedkantoor is ingezet. Het internet vormt de start van iedere zoektocht naar een nieuw pand, zij het nu voor verkoop, aankoop of verhuur.

Via een algemene Google zoekopdracht kom je vaak op een portaalwebsite zoals Immoweb of Zimmo uit, maar bij een gerichte zoekopdracht kan je mits enkele handige tips & tricks een voorsprong nemen op je concurrent dankzij een unieke en geoptimaliseerde website. Ook Google reviews en een correct ingevulde Google bedrijfspagina zijn onontbeerlijk om organische leads te genereren.
Mond tot mond reclame zal nooit verdwijnen, maar in het nieuwe normaal krijgt men de tips van het netwerk digitaal via Facebook, Instagram, Pinterest of WhatsApp. Men ontvangt dan een link naar een leuke post of webpagina met een pand dat interessant kan zijn voor hen.

Digitalisatie en automatisatie zijn cruciaal voor vastgoedkantoren

De digitalisatie zorgt ervoor dat makelaars meer mensen kunnen bereiken en zo sneller deals kunnen sluiten. Voor het opvolgen van de deals is automatisatie uiteraard ook een belangrijk onderdeel. Hoe meer mensen je bereikt, hoe meer papierwerk je normaliter hebt. Maar met een krachtige vastgoedsoftware kan je enorm veel van het repetitieve werk automatiseren. Zo worden het papierwerk en de verplaatsingen beperkt tot een minimum.

Ook notarissen gaan digitaal, een mooi voorbeeld hiervan zijn de reeds 25.000 aktes die verleden zijn via een videoconferentie op 1 jaar tijd.

Meer en meer panden worden ook voor de eerste keer virtueel bezocht. Geïnteresseerden die snel moeten beslissen in een competitieve markt kunnen dankzij zo’n bezoek en de nodige info die ze via een online meeting verkrijgen van de makelaar overgaan tot een bod en dit zonder zich te hoeven verplaatsen.

Die virtuele rondleidingen zorgen dus voor kwalitatieve leads, minder verplaatsingen, snellere closings en een hogere ranking in Google.

De makelaar van morgen is verplicht om op de digitale kar te springen en houdt het best rekening met de tips & tricks die je terugvindt in onze whitepaper die je nu kan aanvragen voor vastgoedkantoren die willen digitaliseren.

Vraag onze whitepaper aan!

Whitepaper aanvragen

Boek een afspraak met een Talo expert